13 mars 2016

Packning pågår

Vi ska flytta! Jag har fått nytt jobb söderut, och vi flyttar om 10 dagar. 

Visst är det väldigt snart efter att nyss ha kommit hem från långresan. Men lika bra att göra det direkt innan vi hunnit gotta ner oss här i huset igen. 

Det känns så dubbelt det här med flytten. Mest för att lämna människorna här. Släkten, vännerna och barnens kompisar. Men jag tänker att vi kommer att kunna få det bästa av två världar. Byn när den är som bäst. Till jul, på påsken och i midnatssol. När folk är lediga och har tid att umgås. 

Jag kommer att sakna lördagsbastun och att kunna kika förbi hos mina föräldrar i tid och otid. Att kunna göra upp eld en bit från huset, slänga sig i snödrivan och grilla en solig vårdag. Att känna igen nästan alla jag möter på Konsum, och att de dessutom vet vad mina barn heter. Att barnen kan springa över till kompisar själv redan som små, utan att det är varken bilar eller farliga typer omkring.

Det har varit två fina år här, men just nu är det dags att dra vidare. Men byn finns ju alltid kvar, och som det verkar växer den bara. Det finns framtidstro här uppe.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar