25 februari 2018

Alternativen

Bläddrar genom bilder och blogginlägg från vår resa 2015-2016. Känner att det börjar bli dags igen. Det är inte humant att jobba jobba jobba, ha pyttelite semester och sen tro att man ska orka jobba jobba jobba igen och vara lycklig med det. Det verkar som att jag måste få ha lite annorlunda liv då och då, annars blir jag sur. I år ska vi till Carlo’s syster i USA på höstlovet, men året efter tänker jag, 2019, då ska vi ta en långresa igen. 

Så vad kan vi göra? Om skolan accepterar det så kan vi hemskola barnen i några månader, och om mitt jobb accepterar det så kan jag jobba på distans. Eftersom jag har barn så får jag jobba deltid. Då kan vi vara borta kanske från jullovet och fram till mitten på mars. En repris så sist, Thailand, NZ, Sydney kanske.

Men vill vi göra sånt så behöver vi tänka på att inte bo för dyrt. Det var ju en av de stora fördelarna i byn, det var lätt att spara pengar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar